Päivitys YTL:n sähköisessä asiointipalvelussa to 30.3. klo 16 ja tietoa sähköpostiongelmasta
Ylioppilastutkintolautakunnan sähköisessä asiointipalvelussa (hakemukset ja lomakkeet) on lyhyitä käyttökatkoja torstaina 30.3.2017 klo 16-17.
YTL:n sähköiseen asiointipalveluun on tullut hieman muutoksia ja osa lomakkeiden kentistä on jäänyt tarpeettomiksi. Jos teillä on seuraavia lomakkeita keskeneräisenä, ne säilyvät järjestelmässä muuten ennallaan, ainoastaan ylimääräiset kentät poistuvat. Tämä ei aiheuta toimenpiteitä lukioille.
Ilmoitus osallistumisoikeutta vaille jääneistä:
- Poistamme kentän: “kokelasnumero”.
Ilmoitus lukion päättötodistusta tai ammatillisen tutkinnon todistusta vaille jääneistä:
- Poistamme kentät: " kokelasnumero" ja "suorittamatta jääneet lukioaineet..."
Joissakin lukioissa on ilmennyt ongelmia asiointipalvelun lähettämien sähköpostien vastaanottamisessa ja olemme selvittäneet asiaa. Asiointipalvelusta lähetettävät sähköpostit ovat juuttuneet roskapostisuodatukseen ennen kuin ne ehtivät saapua vastaanottajan sähköpostilaatikkoon. Lähetystä on nyt korjattu niin, että sähköpostien pitäisi saapua vastaanottajalle asti. Edelleen on kuitenkin mahdollista, että viesti päätyy vastaanottajan omaan roskapostikansioon. Viestin voi käydä palauttamassa sieltä Saapuneet-kansioon. Jatkamme ongelman selvittämistä ja pahoittelemme lukioille aiheutunutta haittaa. Voit myös varmistaa sähköposti-ilmoitusten perille saapumisen saapuneet-kansioosi lisäämällä osoitteen noreply@ylioppilastutkinto.fi sähköpostiohjelmasi yhteystietoihin.