Ylioppilastutkintolautakunnan sähköinen asiointipalvelu
Hakemukset ja lausunnot laaditaan sähköisessä palvelussa ja rehtori lähettää ne lautakuntaan palvelun kautta.
Sähköiseen asiointipalveluun kirjaudutaan vahvalla tunnistautumisella (pankkitunnukset tai mobiilivarmenne).
Sähköisessä asioinnissa käytössä olevat hakemukset:
- ilmoitus osallistumisoikeutta vaille jääneistä
- ilmoitus kokeessa tapahtuneesta häiriöstä
- Ilmoitus kokeiden sisällyttämisestä tutkintoon
- ilmoittautuminen määräajan päätyttyä
- ilmoittautumistietojen muuttaminen
- ilmoittautumisen mitätöinti
- lukemisen ja kirjoittamisen erityisvaikeus
- vieraskielisen kokelaan opetuskielen puutteellinen hallinta
- sairaus, vamma tai erityisen vaikea elämäntilanne
Sähköisen asioinnin käyttöohje (pdf)
Lautakunnan määräyksissä ja ohjeissa kerrotaan tarkemmin mm., miten sairaus, vamma ja erityisen vaikea elämäntilanne, lukemisen ja kirjoittamisen erityisvaikeus sekä vieraskielisen kokelaan opetuskielen puutteellinen hallinta voidaan hakemuksesta ottaa huomioon ylioppilastutkinnossa ja miten hakemus tehdään.
Sähköisen asioinnin tukitiimin yhteystiedot:
sähköposti: lautakunta(a)ylioppilastutkinto.fi
puhelin: 0295 338 230